Air Top Evo 55 Diesel, 5,5kW, Marine kit med MultiControl til 45ft

Teknisk data Air Top 55 Evo:

- Varmeydelse (kW) 1.5 – 5.0 (5.5*)
- Brændstof, brændstofforbrug (l/h) Diesel, 0.18 – 0.61 (0.67)
- Nom. spænding (V) 12
- Nom. strømforbrug 15 – 95 (130)
- Nettovægt (kg) 5.9
- Mål L x B x H (mm) 423 x 148 x 162
*Øget varmeeffekt niveau i maksimalt 6 timer (Air Top Evo 40) eller 30 min (Air Top Evo 55)

Air Top Evo 55 Diesel 12V 5,5kW fordele:

  • Hurtig opvarmningstid 
  • Lavt brændstofforbrug
  • Høj varmeydelse
  • Nemt og hurtigt at installere (med specifikke monteringskits)
  • Effektiv affugtning af kabiner
  • Lydsvag drift
  • Helt uafhængig af landstrøm eller havvandstemperatur
  • Nem at vedligeholde og betjene
  • Mange forskellige sikkerheds- og komfortindstillinger
  • Ideel for sejl- og motorbåde på op til 45 fod

Montering af varmere:

- Dieselvarmere "buldrer" lidt, placér dem i hæk/kistebænk/motorrum, så lyden ikke høres i kahytten (borset fra lidt luftstøj)
- Udstødningsgassen føres over i en "svanehals" op under dæk og derefter ud gennem side/hæk 
- Frisk, iltholdig luft ledes opvarmet ind i kahytten/kahytterne gennem luftslanger
- Recirkulation af luft = gentagende opvarmning af varm luft kan ikke anbefales
- Frist luft er nemmere at opvarme end recirkuleret luft
- Rummet hvori varmeren placeres, skal være godt ventileret med tilstrækkelig "kold" friskluftstilgang
- Varmerens forbrændingsluft skal enten føres hen til en åben ventil eller tages udefra (kaldet balanceret aftræk)
- Erfaringen viser, at selve varmeren "kun" er ca. 50%. Marinetilbehøret og selve monteringen er mindst 50% af det færdige resultat
Lager:
Model/varenr.: 9036996A
14.595,00 DKK
18.745,00 DKK
Du sparer: 4.150,00 DKK
Type: Oliefyr
  • 5.5 KW
  • Diesel

Luftvarmeren der anbefales til de største fritidsbåde. Den er bygget til at kunne klare de mest ekstreme vejrforhold om bord, og er yderst effektiv og tilmed også meget lydsvag i drift. 

Ovenstående varmerkit indeholder foruden varmeren:
1. brændstofspumpe med specielt lyddæmpet beslag,
2. universal monteringsbeslag for varmer,
3. udstødningslyddæmper,
4. indsugningslyddæmper,
5. skroggennemføring,
6. dykrør for tank,
7. brændstofsfilter,
8. 5m mecanylslange for brændstoffremføring,
9. specielt ledningsnet,
10. temperatur fjernføler,
11. diverse fittings,
 
12. Digital panel (MultiControl) til temperaturkontrol. 

Bådmonteringskit for luftfordeling skal bestilles seperat.

Teknisk data Air Top 55 Evo:

- Varmeydelse (kW) 1.5 – 5.0 (5.5*)
- Brændstof, brændstofforbrug (l/h) Diesel, 0.18 – 0.61 (0.67)
- Nom. spænding (V) 12
- Nom. strømforbrug 15 – 95 (130)
- Nettovægt (kg) 5.9
- Mål L x B x H (mm) 423 x 148 x 162
*Øget varmeeffekt niveau i maksimalt 6 timer (Air Top Evo 40) eller 30 min (Air Top Evo 55)

Air Top Evo 55 Diesel 12V 5,5kW fordele:

  • Hurtig opvarmningstid 
  • Lavt brændstofforbrug
  • Høj varmeydelse
  • Nemt og hurtigt at installere (med specifikke monteringskits)
  • Effektiv affugtning af kabiner
  • Lydsvag drift
  • Helt uafhængig af landstrøm eller havvandstemperatur
  • Nem at vedligeholde og betjene
  • Mange forskellige sikkerheds- og komfortindstillinger
  • Ideel for sejl- og motorbåde på op til 45 fod

Montering af varmere:

- Dieselvarmere "buldrer" lidt, placér dem i hæk/kistebænk/motorrum, så lyden ikke høres i kahytten (borset fra lidt luftstøj)
- Udstødningsgassen føres over i en "svanehals" op under dæk og derefter ud gennem side/hæk 
- Frisk, iltholdig luft ledes opvarmet ind i kahytten/kahytterne gennem luftslanger
- Recirkulation af luft = gentagende opvarmning af varm luft kan ikke anbefales
- Frist luft er nemmere at opvarme end recirkuleret luft
- Rummet hvori varmeren placeres, skal være godt ventileret med tilstrækkelig "kold" friskluftstilgang
- Varmerens forbrændingsluft skal enten føres hen til en åben ventil eller tages udefra (kaldet balanceret aftræk)
- Erfaringen viser, at selve varmeren "kun" er ca. 50%. Marinetilbehøret og selve monteringen er mindst 50% af det færdige resultat
spacer