Air Top Evo 55 Diesel, 5,5kW, Marine kit med MultiControl til 45ft
Webasto Air Top Evo 55 er en kraftfuld luftvarmer med en varmeydelse på op til 5,5 kW, der er designet til større både. Den sikrer hurtig og effektiv opvarmning af kahytter, saloner og cockpits og kan fordele varme til flere zoner via luftkanalsystemer. Evo 55 er brændstofeffektiv, støjsvag og robust, hvilket gør den velegnet til både op til 45 fod. Den fungerer uafhængigt af landstrøm og er ideel til brug i koldere klimaer og krævende maritime forhold. Den er nem at installere og vedligeholde, hvilket gør den til et oplagt valg for bådejere, der ønsker komfort og pålidelighed.
- Hurtig opvarmningstid: Skaber komfort i kahytter og saloner på kort tid.
- Lavt brændstofforbrug: Effektiv opvarmning uden høje driftsomkostninger.
- Høj varmeydelse: Leverer op til 5,5 kW, velegnet til større både.
- Nem installation: Hurtigt og enkelt at montere med specifikke monteringskits.
- Effektiv affugtning: Holder kabiner tørre og fri for kondens, selv i fugtigt klima.
- Støjsvag drift: Reduceret støj for maksimal komfort under brug.
- Uafhængighed: Fungerer helt uden behov for landstrøm eller påvirkning af havvandstemperatur.
- Nem vedligeholdelse: Enkel betjening og høj driftssikkerhed.
- Sikkerhed og komfortindstillinger: Mange muligheder for at tilpasse varme og sikkerhed til individuelle behov.
- Anbefalet bådstørrelse: Ideel til sejl- og motorbåde på op til 45 fod.
Bemærk - bådmonteringskit for luftfordeling skal bestilles seperat.
Air Top Evo 55 Diesel 12V 5,5kW
Ovenstående varmerkit indeholder foruden varmeren:
Teknisk data Air Top 55 Evo:
- Varmeydelse (kW) 1.5 – 5.0 (5.5*)
- Brændstof, brændstofforbrug (l/h) Diesel, 0.18 – 0.61 (0.67)
- Nom. spænding (V) 12
- Nom. strømforbrug 15 – 95 (130)
- Nettovægt (kg) 5.9
- Mål L x B x H (mm) 423 x 148 x 162
*Øget varmeeffekt niveau i maksimalt 6 timer (Air Top Evo 40) eller 30 min (Air Top Evo 55)
Montering af varmere:
- Dieselvarmere "buldrer" lidt, placér dem i hæk/kistebænk/motorrum, så lyden ikke høres i kahytten (borset fra lidt luftstøj)
- Udstødningsgassen føres over i en "svanehals" op under dæk og derefter ud gennem side/hæk
- Frisk, iltholdig luft ledes opvarmet ind i kahytten/kahytterne gennem luftslanger
- Recirkulation af luft = gentagende opvarmning af varm luft kan ikke anbefales
- Frist luft er nemmere at opvarme end recirkuleret luft
- Rummet hvori varmeren placeres, skal være godt ventileret med tilstrækkelig "kold" friskluftstilgang
- Varmerens forbrændingsluft skal enten føres hen til en åben ventil eller tages udefra (kaldet balanceret aftræk)
- Erfaringen viser, at selve varmeren "kun" er ca. 50%. Marinetilbehøret og selve monteringen er mindst 50% af det færdige resultat